Algemene voorwaarden

Aanleveren

Om zo snel mogelijk aan de slag te kunnen, hebben we volledige toegang tot je toestel nodig voor diagnoses en tests. Verwijder vergrendelingen zoals pincodes, patronen en vingerafdrukken of geef ze aan ons door. Dit als je je toestel komt inleveren in de winkel. Doe je dit niet, dan moeten we deze codes achterhalen of je toestel wissen. Maak dus altijd een back-up van de gegevens op je toestel. Je zult dan ook langer op je toestel moeten wachten.

Het is mogelijk dat we bij reparatie je data moeten wissen. Zorg altijd dat je zelf een back-up hebt gemaakt.

SmartFix010 is niet aansprakelijk voor het verlies van data. Wanneer er een kans bestaat op dataverlies zullen wij hier zo zorgvuldig mogelijk mee omgaan, ook door dit in zo een vroeg mogelijk stadium met je te communiceren.

Indien je de gevraagde gegevens niet juist of volledig aanlevert heeft SmartFix010 het recht de aanmelding niet in behandeling te nemen of extra kosten in rekening te brengen. We zullen uiteraard eerst proberen de juiste gegevens te achterhalen. Je zal hierdoor langer op je toestel moet wachten.

Als je accessoires inlevert bij het te repareren apparaat die niet gerepareerd hoeven te worden zijn wij niet aansprakelijk voor het verlies hiervan. Vergeet dus niet je hoesje, sim-kaart en eventuele geheugen-kaart te verwijderen.

Reparatie

We repareren je apparaat altijd zo snel mogelijk. Meestal binnen een uur, maar soms kan het door omstandigheden, of de aard van de reparatielanger duren. Hier houden we je uiteraard van op de hoogte.

Bij het openmaken van je apparaat voor reparatie moet SmartFix010 screenprotectors verwijderen die al op het scherm zijn geplakt. Helaas kunnen wij deze niet vervangen.

Prijs

In de reparatieprijzen zit het onderdeel, de installatie en de BTW. Als je akkoord gaat met de reparatieprijs die wij je voorleggen, ga je een betaalverplichting aan. Indien er iets wijzigt in de kosten van je reparatie, zullen we dit natuurlijk wel eerst met je overleggen. Wanneer je besluit het toestel toch niet te repareren, brengen we 25,- euro in rekening voor de tijd die we hebben genomen je toestel te onderzoeken.

Als het nodig is een extra onderdeel te vervangen om de reparatie correct te kunnen uitvoeren, overleggen we dat eerst met je, inclusief de bijkomende kosten.

Geen reparatie (mogelijk)

Als het niet mogelijk blijkt de reparatie uit te voeren, behouden wij het recht voor om je product on-gerepareerd te retourneren.

Indien blijkt dat het serienummer van het product voorkomt in een database van gestolen of vermiste producten, houden wij ons het recht voor het product niet in behandeling te nemen. Wij zijn gerechtigd de gemaakte (reparatie) -kosten bij je 100% in rekening te brengen. Wij zijn verplicht melding te doen bij de Politie.

Afhalen in de winkel

Wanneer je het toestel komt ophalen dan dient er eerst afgerekend te worden voor de reparatie of onderzoek. Na betaling overhandigen we je het toestel.

Eigendom

Als je akkoord gaat met de reparatie, zie je af van je eigendom op de onderdelen die we vervangen. Je krijgt de onderdelen die we uit je toestel halen om te vervangen niet van ons terug. En als je het gerepareerde of onderzochte toestel niet binnen twee maanden komt ophalen of niet binnen twee maanden hebt betaald gaan we er, na meerdere herinneringen, van uit dat je hem niet meer wilt en het goed vindt dat wij je toestel houden.

Als je na reparatie niet binnen 2 maanden betaalt gaan we ervan uit dat je afstand doet van je apparaat en het eigendom overdraagt aan SmartFix010.

Aansprakelijkheid
We repareren je product met de grootst mogelijke zorgvuldigheid, precies zoals je mag verwachten van SmartFix010. Toch kan het gebeuren dat andere onderdelen die kapot waren voor reparatie meer beschadigd raken door de reparatie. Hiervoor is SmartFix010 niet aansprakelijk. Ook niet voor kleine krasjes die ontstaan omdat we met jouw toestel aan de slag zijn gegaan. We kunnen niet garanderen dat je toestel nog steeds volledig stof- en waterbestendig is na reparatie.

Garantie
Wij geven 3 maanden garantie op de vervangen onderdelen en reparatie. Defecten die ontstaan na reparatie of door gebruik vallen hier niet onder. Op OEM onderdelen en verkochte toestellen geven wij 6 maanden garantie.

Opsturen voor reparatie

Je apparaat dient voor verzending beschermd en veilig verpakt te zijn evenals gelabeld. Wij zijn niet aansprakelijk voor het kwijtraken van je apparaat of schade die je apparaat oploopt tijdens verzending. Het verzendbewijs dat je ontvangt bij afgifte van je apparaat bij een pakketshop dien je te bewaren tot je een ontvangstbevestiging van ons hebt ontvangen. Via dit verzendbewijs kan je zelf je pakketje volgen. Zodra wij de ontvangst bevestigen, is je apparaat daadwerkelijk bij ons aangekomen. Als plaats van levering geldt het adres dat je aan ons hebt doorgegeven. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de levering wanneer je deze gegevens zelf onjuist hebt ingevuld. Bij het opsturen van je apparaat per post controleren wij eerst of de ingevulde schade overeenkomt met de daadwerkelijke schade aan het apparaat. Hierna beginnen wij met de reparatie aan je apparaat. Nadat dit klaar is, sturen wij je een betaal-link waarmee je kan betalen via iDeal, Credit Card of PayPal. Mocht de door jouw aangegeven schade niet overeenkomen met de daadwerkelijke schade aan het apparaat, is het mogelijk dat de totale reparatieprijs kan afwijken dan eerder bij je bekend.